תשכחו מ'מוסדות קבר רחל': חוק התקשורת עבר בקריאה ראשונה

    גואל ועקנין 1 Comment on תשכחו מ'מוסדות קבר רחל': חוק התקשורת עבר בקריאה ראשונה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוף להטרדות הטלפוניות ולהתרמות הבלתי נסבלות. היום אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעות חוק התקשורת האוסר להטריד אזרחים בשיחות טלפון אוטומטיות המבקשות תרומות, אולם גורמים פוליטיים יוכלו להמשיך לעשות זאת.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת התיקון לחוק להבטיח כי לכל אזרח בישראל תהא הזכות והיכולת למנוע מגופים, מכל סוג שהוא, להטריד אותו במה שמכונה דואר זבל ("Spam"). לאחרונה, התופעה לפיה מוסדות ללא כוונת רווח שולחים מסרים אלקטרוניים לנמענים, אם באמצעות הודעות דואר אלקטרוני, מסרונים או הודעות מוקלטות, ובלי שלנמענים תהא הבחירה להפסיק זאת, הפכה נפוצה מאוד".

    "תיקון שהתקבל בשנת 2008, במסגרתו הוסף לחוק סעיף המוכר כ"חוק הספאם", עשה שינוי מבורך בהקטנת כמות דואר הזבל, על שלל צורותיו, הזורם בצינורות התקשורת האלקטרונית. אולם, בחלוף 5 שנים מתיקון החוק, ברור כי נדרש לטפל בהיבט נוסף אשר החוק נמנע מלטפל בו עד היום, והוא הטרדת האזרח על ידי דואר זבל הנשלח ממוסדות שאינם למטרות רווח, בלי לאפשר לאזרח לסרב לקבל זאת".

    יוזמת החוק ח"כ קול אמרה כי "הצעת החוק מבקשת להכיל את חוק הספאם גם על עמותות כך שנוכל לפעול נגד כל המקובלים הצדיקים והקדושים שמתקשרים אלינו לבקש תרומות".

    "לצערי שר התקשורת גלעד ארדן ביקש להוציא ממנה את המסרים הפוליטיים ולכן אנחנו המפלגות נוכל להמשיך לשלוח מסרים פוליטיים גם כאשר לא קיבלנו אישור לכך וזה חבל מאוד".

    ח"כ ניסים זאב אמר בתגובה לחוק שאושר כי "סוכם שכל החוקים שעולים לכאן הם בהסכמה וזה חוק מאוד בעייתי שאנחנו לא מסכימים עליו. זו לא מכירת חיסול של חוקים. אני מבקש להוריד את החוק הזה מסדר היום".

    ח"כ אורי מקלב אמר: "אני תומך בחוק אבל מתנגד לדרך ההסבר שלו כאילו כל מי שמבקש תרומה הוא חרדי. יש הרבה מתחזים. זו צביעות שבמסרים פוליטיים כן מותר להטריד את הציבור".

    החוק עבר בקריאה ראשונה בתמיכתם של שבעה ח"כים מול  שלושה שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה להמשך טיפול.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סוף סוף!!
      מה עם הטרדות טלפוניות של כל קווי הניעס וכל ההתרמות??? זה יותר גרוע מדואר זבל!!!!